راهنمای تصویری مراحل ثبت نام بعد از مرحله دریافت «رسید پذیرش موقت» در سامانه آموزشیار

تعداد بازدید:۱۲۳۰۹

«مرحله 2-مشاهده شماره دانشجویی دائم، پرداخت شهریه و انتخاب واحد»

توجه مهم: مراحل اولیه از شماره 1 تا 7 مشابه مراحلی است که در بارگذاری مدارک تحصیلی و دریافت رسید ثبت­نام موقت (مرحله 1) پیش از این توسط داوطلب انجام شده است.

1- از طریق مرورگر فایرفاکس (لطفا جهت پرداخت شهریه حتما از مرورگر فایر فاکس (موزیلا) استفاده نمایید.) وارد صفحه اصلی سامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir شوید. مطابق تصویر زیر بر روی آیکون «پذیرش غیرحضوری پذیرفته ­شدگان 99» (شماره 1) کلیک نمایید:

توجه مهم: داوطلبان گرامی اتباع غیرایرانی حتما بر روی آیکون ویژه اتباع (پذیرش غیرحضوری پذیرفته ­شدگان اتباع 99) کلیک نمایند و مراحل 5 به بعد این دستورالعمل را انجام دهید.

2- در صفحه جدید کدملی 10 رقمی (در صورت داشتن صفر در ابتدای کد ملی، ورود صفرها نیز الزامی است) و تصویر امنیتی را در فیلدهای مربوطه (آیتم شماره 2) وارد کرده و بر روی آیکون آبی رنگ «ورود» کلیک نمایید:

3- در صفحه بعد از میان کدرشته­های قبول شده، «شماره دانشجویی موقت» رشته­ای که قبلا (در مرحله 1) مدارک خود را برای پذیرش در آن آپلود کرده­اید را یادداشت (Copy نمایید) نموده و بر روی آیکون آبی رنگ «ورود به آموزشیار» کلیک نمایید:

4- ضمن مطالعه دقیق پیام ظاهر شده، مربع «موارد فوق را مطالعه کردم و پذیرفتم» را تیک زده و بر روی آیکون آبی رنگ «تأیید مطالب و ورود به آموزشیار» کلیک نمایید:

5- در مرحله بعد، شماره دانشجویی موقت (که در مرحله 3 یادداشت یا کپی نمودید) را هم به عنوان نام کاربری و هم به عنوان کلمه عبور وارد نموده و بعد از درج کد تصویر بر روی آیکون « ورود به سیستم» کلیک نمایید (توجه مهم: اتباع غیرایرانی شماره دانشجویی موقت خود را از طریق صفحه اعلام نتایج قبولی (azmoon.org) مشاهده نمایند):

6- در مرحله بعد، مطابق تصویر زیر بر روی «منوی پذیرش» کلیک نمایید:

توجه مهم: در صورت عدم مشاهده «منوی پذیرش»، مطابق تصویر زیر ابتدا بر روی فلش به سمت راست کلیک نمایید. به این ترتیب «منوی پذیرش قابل مشاهده خواهد بود»:

7- در مرحله بعد، مطابق تصویر زیر بر روی «پذیرش برخط توسط داوطلب» کلیک نمایید:

8- در مرحله بعد، مطابق تصویر زیر بر روی «ثبت مدارک تحویلی توسط متقاضی» کلیک نمایید:

9- در مرحله بعد، وضعیت بررسی مدارک توسط «کارشناس پذیرش» را طبق تصویر زیر در ستون «وضعیت ثبت» مشاهده فرمایید:

در صورت مشاهده وضعیت «نیاز به اصلاح دارد» در هریک از ردیف­های ستون «وضعیت ثبت» (مطابق تصویر زیر)، بدین معنی است که مدارکی که قبلا آپلود کرده­اید دارای نقص می­باشد. لذا لازم است مجدد براساس توضیحات درج شده توسط کارشناس در ستون «توضیحات اجرایی» نسبت به آپلود مجدد مدارک اصلاح شده، اقدام و پس از تیک زدن مربع کنار آیتم «اینجانب صحت کلیه مدارک ...»، بر روی گزینه «اعلام اتمام عملیات توسط متقاضی» کلیک نمایید تا مجددا مدارک برای بررسی به کارشناس مربوطه ارسال شود.

در صورت مشاهده وضعیت «مدارک تایید شده» در تمامی ردیف­های ستون «وضعیت ثبت»، ثبت­نام شما با موفقیت انجام شده و شماره دانشجویی دائم توسط دانشگاه به شما اختصاص یافته است. لذا برای مشاهده شماره دانشجویی دائم، بر روی گزینه «چاپ رسیدثبت نام کلیک نمایید.

10- در صفحه بعد (رسید پذیرش موقت داوطلب)، در صورت تایید ثبت­نام شما و اختصاص شماره دانشجویی، در کادر مستطیلی پایین صفحه، در مقابل «شماره دانشجویی» یک کد 14 رقمی مشاهده خواهید کرد. این کد، شماره دانشجویی دائم شما می­باشد. لذا ضمن چاپ این رسید توسط گزینه «نسخه قابل چاپ»، شماره دانشجویی نهایی خود را یادداشت نموده (Copy کنید) و در مراحل بعد از آن استفاده نمایید («شماره دانشجویی موقت» دیگر کاربردی نخواهد داشت):

توجه مهم: در صورت عدم مشاهده «شماره دانشجویی» در کادر فوق­الذکر، لازم است در روزهای بعد، برای مشاهده نتیجه بررسی مدارک ارسالی تمامی مراحل قبلی این دستورالعمل را به صورت روزانه تکرار نمایید.

11- بعد از دریافت شماره دانشجویی دائم (مراحل ده­گانه فوق­ الذکر) مجددا از طریق مرورگر فایرفاکس (لطفا جهت پرداخت شهریه حتما از مرورگر فایر فاکس (موزیلا) استفاده نمایید.) وارد صفحه اصلی سامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir شوید:12- در صفحه اصلی سامانه آموزشیار، مطابق تصویر زیر بر روی آیکون «دانشجو» کلیک نمایید:13- در این مرحله شماره دانشجویی جدید (که در مرحله 10 دریافت شد) را مطابق تصویر زیر درج و بعد از وارد کردن کد امنیتی، بر روی آیکون آبی رنگ «ورود» کلیک نمایید:

14- در صفحه بعد، ضمن مطالعه دقیق پیام ظاهر شده، مربع «موارد فوق را مطالعه کردم و پذیرفتم» را تیک زده و بر روی آیکون آبی رنگ «تأیید مطالب و ورود به آموزشیار» کلیک نمایید:

15- در صفحه بعد، در قسمت «نام کاربری» شماره دانشجویی جدید به همراه عبارت @edu را مطابق تصویر نمونه زیر وارد نمایید. همچنین در قسمت «کلمه عبور»، عینا شماره دانشجویی جدید را وارد نمایید. در نهایت پس از ورود «کد تصویر» بر روی گزینه «ورود به سیستم» کلیک نمایید:

16- در صفحه بعد، بر روی منوی «ثبت­نام دروس دانشجو» کلیک نمایید:

توجه مهم: در صورت عدم مشاهده «منوی پذیرش»، مطابق تصویر زیر ابتدا بر روی فلش به سمت راست کلیک نمایید. به این ترتیب «منوی پذیرش قابل مشاهده خواهد بود»:

17- سپس، بر روی گزینه «مدیریت مالی نیسمال­های تحصیلی دانشجو» کلیک نمایید:

18- در مرحله بعد، بر روی گزینه «پرداخت الکترونیکی شهریه» کلیک نمایید:

19- در صفحه بعد، یکی از درگاه­های بانکی را انتخاب و بر روی گزینه «ادامه» کلیک نمایید:

20- در صفحه بعد، ضمن مشاهده وضعیت مالی نیمسال تحصیلی خود، جهت پرداخت مبلغ بدهکاری بر روی گزینه «پرداخت الکترونیکی» کلیک نمایید:

21- در صورت مشاهده پیام (مطابق تصویر زیر)، بر روی گزینه «ok» کلیک نمایید:

22- در صفحه بعد، با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود نسبت به پرداخت مبلغ بدهکاری اقدام نمایید:

23- بعد از پرداخت مبلغ بدهکاری، مراحل انتخاب واحد توسط دانشگاه برای شما انجام خواهد شد. لیست دروس ثبت شده توسط کارشناس گروه آموزشی، از طریق گزینه «مشاهده آخرین وضعیت ثبت­نام (ترم جاری)» واقع در منوی «ثبت­نام دروس دانشجو»، مطابق تصویر زیر در کادر مشخص شده تحت عنوان «دروس ثبت­نام شده»، قابل مشاهده خواهد بود:

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار اما­م خمینی(ره)شهرری

آخرین ویرایش۱۳ آبان ۱۳۹۹