شرح وظایف

تعداد بازدید:۳۵۰۹

کارگزینی هیأت علمی زیر مجموعه معاونت آموزشی است. این مجموعه شامل رئیس کارگزینی، مسئول صدور احکام، کارشناس ترفیع و ارتقاء، کارشناس حق‌التدریس و کارشناس امور اداری و بایگانی است که امور مربوط به اعضاء محترم هیأت علمی و مدعوین محترم را انجام می‌دهند. مجموعه وظایف این حوزه را می‌توان به چهار بخش تقسیم کرد.

بخش اول: صدور احکام هیات علمی

در بخش صدور احکام هیات علمی خدمات زیر صورت می‌گیرد:

  1. صدور حکم حقوقی اعضای محترم هیات علمی
  2. احکام انتصاب مسئولین اجرائی دانشگاه
  3. اخذ استعلام از دفتر حراست و تنظیم و صدور ابلاغ برای اعضای هیات علمی که از سوی ریاست محترم واحد برای پستهای مدیریتی و اجرایی در نظر گرفته می‌شوند
  4. نظارت بر ساعات کار و اضافه کار مدیران اجرایی و صدور مرخصی‌ها (بدون حقوق، استعلاجی،‌ استحقاقی)
  5. امور مربوط به انتقال، ماموریت، طرح تعاون و .... اعضای هیات علمی
  6. امور مربوط به بازنشستگی و انجام تسویه حساب و محاسبه مطالبات اعضای هیات علمی که به دلایل مختلف رابطه استخدامی آنان با دانشگاه قطع می‌گردد.
  7. به کارگیری نیروهای مشمول متخصص جهت گذراندن طرح نظام وظیفه در دانشگاه حسب ضوابط و انجام کلیه مکاتبات مربوط به متقاضیان طرح خدمت مشمولان متخصص در مقطع دکترا
  8. بررسی و اقدام اولیه جهت اعطای تسهیلات از جمله ‌وام مسکن، ودیعه مسکن،‌ ضروری و ‌قرض الحسنه حسب ضوابط
  9. انجام کلیه مکاتبات مربوط به اعضای هیات علمی

بخش دوم: ترفیع، ارتقاء و تبدیل وضعیت استخدامی، امور مربوط به بورس

در بخش ترفیع، ارتقاء و تبدیل وضعیت خدمات زیر صورت می‌گیرد:

  1. برگزاری جلسات کمیته منتخب به منظور بررسی امور مربوط به ارتقاء علمی
  2. برگزاری جلسات کمیته ترفیع به منظور بررسی امور مربوط به ترفیع سالیانه و تبدیل وضعیت استخدامی
  3. انجام کلیه مکاتبات ارتقاء عضو هیأت علمی از مرتبه مربی به استادیاری، استادیاری به دانشیاری و دانشیاری به استادی
  4. بررسی مدارک ارائه شده جهت ارتقاء و تکمیل آنها
  5. انجام کلیه مکاتبات مربوط به متقاضیان بورس
  6. اخذ تأییدیه مدارک و ریزنمرات تحصیلی متقاضیان عضویت هیأت علمی
  7. تهیه قرارداد و تشکیل پرونده بورسیه‌ و طرح خدمت سربازی و معرفی آنها به دفاتر اسناد رسمی
  8. پیگیری گزینش عمومی اعضای هیات علمی از دفتر گزینش واحد و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی
  9. پیگیری صلاحیت‌های علمی اعضای هیات علمی که صلاحیت آنان تاکنون واصل نشده است

بخش سوم: امور مربوط به حق‌التدریس

در بخش حق‌التدریس خدمات زیر صورت می‌گیرد:

  1. تشکیل پرونده استادان مدعو و تمهید مقدمات گزینش علمی و عمومی اساتید مدعو ( تکمیل و تنظیم پرونده ها، تشکیل جلسات )
  2. بررسی و تایید قراردادهای حق التدریس مدرسان مدعو و حق الزحمه برای کارشناسان،‌ تکنسین‌ها و استادکاران
  3. اخذ تأییدیه مدارک و ریزنمرات تحصیلی متقاضیان همکاری به صورت حق التدریس
  4. بررسی مدارک و سوابق تدریس و تعیین نرخ حق التدریس استادان بر اساس بخشنامه آموزانه
  5. تهیه و کنترل لیست‌های پرداخت حق‌‌التدریس استادان مدعو و تائید آنها جهت پرداخت بر اساس بخشنامه سازمان مرکزی و جدول پرداخت
  6. تهیه گزارش‌های مربوط به اضافه تدریس مدرسین مدعو (اخذ مجوز پرداخت از مسئولین محترم دانشگاه توسط مدیران محترم گروه‌های آموزشی صورت می‌گیرد)
  7. بررسی و پاسخ استعلام‌ دفاتر حراست و گزینش واحد در خصوص وضعیت مدعوین.
  8. صدور گواهی اشتغال به تدریس مدرسین مدعو حق‌التدریسی جهت ارائه به سازمانهای مختلف
  9. تهیه و تنظیم آمار استادان مشغول به تدریس حق‌التدریس، میزان پرداختی و ساعات کسر و مازاد تدریس در یک نیمسال تحصیلی.
  10. تهیه و کنترل لیست‌های پرداخت پروژه های کاردانی و کارشناسی و ارسال به اداره امور مالی و تهیه و کنترل لیست‌های پرداخت آزمون جامع

بخش چهارم: امور ادرای و بایگانی

در بخش امور اداری و بایگانی خدمات زیر صورت می‌گیرد:

  1. بایگانی پرونده‌های اعضای هیات علمی و مدرسین حق‌التدریس
  2. بایگانی نامه ها و انجام امور دفتری
  3. تکمیل فرم‌های آمار و اطلاعات و همکاری جهت به روز نمودن اطلاعات
  4. صدور گواهی اشتغال به کار و تدریس جهت ارائه به سازمانهای مختلف و وزارت امور خارجه بر اساس نیاز و درخواست اساتید
  5. صدورگواهی‌های کسر اقساط و حقوقی و ضمانت جهت بانکها و موسسات دیگر
  6. ارسال بخشنامه‌ها و مکاتبات مربوط به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اعضای هیات علمی
  7. بررسی نامه‌های ارسالی از دفتر حراست

آخرین ویرایش۲۱ شهریور ۱۳۹۹